En ny kjole til Liva


Jeg anmeldte for noget tid siden bogen "Sy til piger - 2-6 år" og nu har jeg syet den første kjole til Liva fra bogen. Mønstrene er ret enkle og det er ret let at lave en lille ændring, som den jeg har lavet i halsen - der skulle have været en knap, men jeg har lavet kilen uden knap.

Modellen her er super sød, men den er alt for stor i forhold til at skulle kunne passe en 2-årig. Liva er godt nok en lille 2 årig, men så lille er hun heller ikke. Kjolen må jeg i hvert fald pakke væk noget tid og så gå på jagt efter et mønster, som er noget mindre. Og som min mor tørt konstaterede, så er det jo bedre, at den er for stor i forhold til at være for lille...

Stoffet er fra lageret, som jeg vil fortælle dig om en anden gang, for det er en lidt sjov historie. Men lækkert er det i hvert fald. Det er ikke mig, som har købt stoffet - det er min kusine Skrædderen, som har ryddet ud i sit lager. Stoffet er en rest silke, så det bliver ikke bedre.

Jeg har virkelig fået gang i symaskinen igen - det er SÅ skønt at have genfundet glæden ved at sy - og der kommer helt sikkert flere historier og billeder af mine syprojekter. Det tager jo noget mindre tid at sy en bluse i forhold til at strikke eller hækle en.
Jeg håber også, at du syr, strikker eller hækler med udgangspunkt i glæde

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag