Anmeldelse: Østen for solen


Annette Danielsen, som er en yderst produktiv dame med mange bøger på samvittigheden, udgav denne bog i 2013, men for mig er den ny og spændende.
Og spændende er lige netop det rette ord om denne bog, for den er fyldt at flotte designs i smukke farver. Forfatteren har ladet sig inspirere af forskellige ting hun har set på sine rejser til Asien, som hun fortæller meget indlevende om i sit forord.

Bogen er rigtig lækker! fuld af billeder til indlevelse i den atmosfære forfatteren ønsker at henføre læseren til. Der er flere billeder af hver model - både i fuld figur og med fokus på detaljer - det kan jeg li'! og så er der en tegning af hver model, så man ikke er i tvivl om, hvad det er man begiver sig ud i - en rigtig god vejledning. Modellerne er alle rimeligt komplicerede modeller, så denne bog vil være en udfordring for en nybegynder, men intet er umuligt...

Det eneste jeg har at udsætte på bogen er, at forfatteren er meget ensformig i sit garnvalg - men det behøver du jo ikke være, når du strikket en af modellerne. Selv er ret vild med Buddah, Ris og Tempelblomst  - hvis du vil se flere billeder fra bogen, kan du finde dem på hendes hjemmeside. Jeg ville selv strikke Tempelblomst i den nye Organic Trio fra hjertegarn, som jeg er lidt vild med eller måske Ris i Coast fra Garnpushher - farverne må de drømme dig til...

Jeg håber, jeg har inspireret dig til en tur til Asien - eller bare på biblioteket...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag