Redesign-projekt: Moseskurv


Jeg har for laaang tid siden startet på denne her Moseskurv. Det var egentlig meningen, at den skulle være til Liva, men nu er hun over 2, så den bliver nok ikke til hende. Det er et kæmpe stykke arbejde, så det er slet ikke en mulighed at pille den op. Om den bliver til en baby eller til garn, må tiden vise, men nu har jeg givet den et ekstra hug.

Moseskurven bliver hæklet i "gammelt" sengetøj, som jeg har revet i 1-1,5 cm brede strimler, renset og rullet op. Indtil videre har jeg brugt en dobbeltdyne og to hovedpudebetræk, så der er gået noget til. Jeg hækler det på en str. 8, men jeg tror godt man kunne bruge en større nål.
Som mange har erfaret før mig, så er det tungt at strikke og hækle i, så jeg har været nødt til at lade det hvile et par dage, fordi jeg fik ondt i ryggen af at sidde med det. Og så skal jeg hele tiden huske på at hækle lidt løsere end jeg ellers gør, for det bliver simpelthen så hårdt, når jeg hækler for stramt.

Jeg har 1 dynebetræk og 1 pudebetræk mere i sort/hvid, så jeg håber det er nok til at få den så høj, som jeg gerne vil have den. Jeg kan dog allerede nu se, at "væggene" er for tunge til at holde sig selv, så jeg tror, jeg vil løse problemet ved at købe noget meget stift skum til at holde siderene oppe eller måske sy plastikstivere ind i foret eller hvis det ikke kan lade sig gøre, må manden lave et stålstativ til den, som jeg så kan sy ind i den. Jeg er ikke særlig vild med stålstativ-idéen, for det bliver nok lidt tungt, men det kan blive nødvendigt. Nu må vi se. Der er stadig nogen timers arbejde tilbage i det her projekt.

Da jeg startede på at hækle Moseskurven, skrev jeg troligt alt ned jeg gjorde, så det er en mulighed, at du kan få en opskrift på den her ting med tiden - ville det have din interesse? Det kan godt tage en rum tid, før jeg bliver helt færdig med den... og så er der hele tyngde problematikken, jeg skal have løst.

Moseskurven og jeg har i hvert fald det hyggeligt lige nu, så jeg fortsætter ufortrødent med at tage et på (tunge) omgange ind imellem

 - Mette Marie


Kommentarer

Populære opslag