Opdatering på Wigga tæppe

Jeg har siddet og arbejdet på et nyt mønster til et tæppe og opdagede i den forbindelse, at jeg aldrig har opdateret Wigga tæppet. Jeg fandt en enkelt detalje, som skulle rettes, men ellers er mønsteret præcis det samme som før. Mønsteret kan findes på Ravelry

Tæppet er inspireret af vindmøller og det fik navnet Wigga, som var/er meget oppe i tiden, fordi det startede med en V-lyd ligesom vindmølle.

Tæppet at strikket i Sandnes Mandarin Medi, som jeg oprindeligt havde købt til noget helt andet. Tæppet er super lækkert i bomuld, men man kunne også strikke det i en uld/uldblanding og få et helt andet udtryk. For at kunne strikke dette tæppe, skal du kun kunne strikke ret og vrang, så det er et fint begynder projekt.

Opskriften er lavet i kuvøse- og babystørrelse, så kender du nogen det mangler noget helt personligt til deres præmature/for tidligt født baby, er det her et hurtigt projekt. Strikker du til præmature, skal garnet tåle min. 60 grader pga. hygiejnen på Neonatal afd.

Hvis du har lidt tålmodighed, så kommer mit nye tæppemønster i løbet af et par dage, så tjek ind og hold øje med, hvad der kommer. Det nye mønster er lavet i 5 forskellige størrelser og giver dig lidt kreativ frihed.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag