Anmeldelse: 200 hæklemønstre


I mit krea-bibliotek har jeg en del bøger af den type, jeg vil kalde opslagsværker. "200 hæklemønstre" er en af dem og skal man kun have ET opslagsværk i forhold til hækling, er det her godt forslag.

Bogen er grundig og har en forklaring på alle de typer masker der kan hækles. Bogen er fyldt med illustrationer - både tegninger og billeder - og selvfølgelig en tekstforklaring til alt.
Bogen kan bruges på mange måder. Jeg har brugt den til at lave babytæpper i fine mønstre, hækle en taske og afprøve forskellige teknikker. Hvis jeg er stødt på en hælkeopskrift, som jeg ikke forstod, kunne jeg som regel finde hjælp i denne bog.

Som det er med opslagsopværker, så er bogen tør, men kan man som jeg kan sidde og nyde de smukke mønstre og forestille sig dem som tæpper, sjaler eller tørklæder, så bliver bogen ikke kedelig, for den er fundamentet til lige det projekt du kan forstille dig.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag