Nyfortolkning af Hendes Verden kjolen


Jeg så Hendes Verden kjolen for første gang for over 2 år siden. Den hang alle vegne på Kreative dage det første år vi var afsted og jeg blev fascineret af kjolens enkelthed allerede dengang. Dengang fik jeg intet gjort ved projektet, men den har været på min to-do-liste siden.

Jeg har stikket rigtig mange ting i de lidt finere garner det sidste stykke tid, så jeg havde også oparbejdet en vis mængde rester, som passede fint med løbelængden på garnet til denne kjole. En af de ting jeg havde det lidt svært med i den originale version var ærmerne - eller manglen på samme. Jeg har får ikke brugt mine strikkede ting om sommeren, så jeg strikker til årets tre andre årstider. Derfor ville jeg gerne have et ærme i - ikke et langt, men 3/4-ærme.


Derfor satte jeg mig til tastaturet og fik lagt opskriften sammen (på Hendes Verdens hjemmeside har man delt opskriften i S-L og XL-XXXL), tænkt et ærme ind og fordi jeg syntes den var lidt for formløs har jeg valgt at taljere den - det er jeg spændt på om er lykkedes mig at få lavet godt nok, for det er første gang jeg har vovet mig ud i det...

Hver stribe er 3 omg bred og der er ingen orden i farveforløbet - jeg har jo meget af en farve og lidt af andre...
Jeg blev færdig med kjolen for et par dage siden og har mod alle odds fået hæftet alle enderne... det tog 2 aftener. Nu skal jeg bare have skyllet kjolen op, banket kanterne og syet et mærke i nakken. Af underlige årsager er det her jeg er gået i stå... Men jeg skal nok tage mig sammen snart og få den gjort helt færdig - selvom det er for varmt at have den på lige nu. Og så skal jeg overveje, hvordan jeg får taget et hæderligt billede af den - det er lidt min Akilleshæl, for jeg hader billeder af mig selv.

Jeg håber I nyder sommeren ligesom jeg - dette opslag er skrevet i skyggen på min overdækkede terrasse - og få strikket lidt i skyggen

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag