Marilyn vinkelbuse fra Glamour Strik


Jeg købte bogen "Glamour strik" for ca. 4 år siden. Bogens mønstre er modeller fra 30'erne til 50'erne inspireret af gamle billeder og lign. Forfatteren henviser flere gange til "Mad men" som jeg ikke har set. Jeg er ikke helhjertet med på retro-bølgen, men jeg kan ikke frasige mig den helt.

Marilyn vinkelblusen er i bogen i et helt andet garn end jeg har valgt - delvist fordi bogen er engelsk og garnet ikke sælges i mine lokale garnbutikker og delvist fordi jeg forelskede mig i noget andet.
Jeg har strikket blusen i et af hjertegarns nye mærker, nemlig Organic 365, som er en blanding af uld og bomuld. Garnet er virkelig lækket og har en utrolig løbelængde, så jeg brugte kun 3 nøgler på denne bluse... Det er ret vildt at kunne strikke en bluse for kun 105 kr. Jeg strikker rigtig stramt og havde ca. 1/3 af det 3. nøgle tilbage, så det skal du lige have i baghovedet...

Det tog mig et par pinde at regne mønstret ud og jeg indrømmer at den ikke er fejlfri - udtagningerne glemte jeg flere gange i den ene side. Men jeg er rigtig tilfreds med resultatet og har den på i dag. Den er virkelig let...


I den kommende tid, kommer der nok til at være lidt stille herinde på bloggen, da Julias konfirmation nærmer sig og det tager en del af min tid.

Men bare rolig - strikkepindene står ikke helt stille

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag