Asta nederdel fra Tante Grøn


Min dejlige, tålmodige mand og jeg var jo på Håndarbejdsmessen i Middelfart. Jeg lod mig friste til at købe ind til en fin, lille nededel ved navn Asta - du kan finde opskriften her... Opskriften ligger i str. 3-8 år

Selvom jeg havde glemt, hvor bøvlet jeg syntes det er at strikke bobler, så har jeg strikke den her i et stræk - det er ved at være undtagelsen mere end reglen, at jeg gør det, men jeg er stadig imponeret over mig selv hver gang.
I den originale udgave er der syet en elastik i taljen på bagsiden af ribben. Det syntes jeg så for skrøbeligt ud - uldgarn skal rives over ret let, så derfor har jeg valgt at lave en løbegang i Livas nederdel.
Helt enkelt strikkede jeg bare vrangmaskerne sammen med ret maskerne og slog om pind 2 gange for hvert hul. På næste omgang strikkes den første omslagne maske så ret og den anden vrang omgangen rund. På 3. omgang strikkes der igen 2 ret og 2 vrang - spørg hvis du ikke forstår min vejledning.

Jeg har købt den fine body med marmor-mønster til nederdelen - den er fra Fred's World. Tanken er, at Liva skal have sættet på til Julias konfirmation - hun bliver SÅ fin! Jeg glæder mig til at give hende den på. Jeg håber, det falder i god jord hos den unge dame.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag