Foråret kommer snart


Jeg er ikke sådan en ude-er-bare-bedst-pige... men somme tider ville jeg ønske, jeg var det. At jeg sådan helt naturligt gik ud og bare var ude - for det gør jeg ikke... jeg skal have et formål. Det er lidt tosset, men sådan er det.

 Heldigvis har vi en stor grund med masser af ting, som skal laves og ordnes. Mange af tingene er fælles eller mandens projekter, men den overdækkede terrasse er min udestue og mit projekt. Jeg er ret sikker på. at manden overhovedet ikke forstår fascinationen af at slæbe frem og tilbage hver gang (katten lægger sig (selvfølgelig) i alt og det gider jeg ikke) og indrette med planter, puder og nips... hvad skal det gøre godt for.

Men jeg er i bund og grund et indedyr. Jeg kan godt lide at sidde godt, når jeg strikker eller får en kop te. Og når jeg nu har et areal jeg kan kalde mit eget, hvor jeg kan lave en sofa (af paller godt nok) og have et spisebrod, så kommer jeg bare mere ud - også til hverdag eller når vejret er sådan lidt smukt, men lidt for koldt, for selvom udestuen ikke er helt lukket, så er der læ og ly

 
Jeg har jo også den idé, at det er sundt for børn at komme ud, men jeg ved, at hvis jeg ikke går forrest, så kommer de ikke ud, men sidder (ved siden af mig) i sofaen og hamre i deres telefoner m.m.

Specielt Rejen har et energiniveau, hvor at der skal lidt flere kvm. til og udenfor kan hun køre rundt på sin traktor, grave med sine skovle og bage sandkager til mor... Hun elsker at være ude, men det gør de fleste børn.

Teenageren har også fået tildelt en terrasse, som hun vil indrette til en læse-hygge-krog, men indtil videre er det blevet til en rydning af fliserne (bunddækket havde taget til par kvm.) og hun har klippet vildfarne grene af, så man kan komme til og fra terrassen uden af få en gren i hovedet. Hun drømmer om en lyskæde, laminerede billeder og et cafésæt.


Jeg drømmer til gengæld om lune sommeraftener, at få malet væggen lysegrå og store planter... noget der ikke skal vandes for meget. Jeg drømmer om en serveringsvogn med gummihjul, et pallekasse til mine puder og en ny hyndeboks.

Sidste år var det første år vi fik gang i udestuen, så før jeg købte mig fattig, skulle vi lige bevise, at den ville blive brugt. Nu er jeg der, hvor jeg glæder mig til at indrette rummet, slappe af derude igen, invitere gæster derud og bare nyde sommeren uanset vejret...

Man kan selvfølgelig lave en federe løsning end den vi har, men jeg tror ikke, at vi ville finde pengene til det lige nu eller de næste mange år. Der er mange andre ting som banker på. Sådan er det at være husejer.

Jeg lover at sende billeder fra vores Costa del Terrasse i løbet af de kommende måneder, for jeg er kommet til at holde af denne lille plet

Jeg håber også, du nyder, at vi har fået flere lyse timer og kan komme ud i den friske luft med vores strikketøj.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag