Invitationer til Julias konfirmation


Min ældste datter skal konfirmeres i år - d. 21. maj for at være præcis. Det er en stor dag for hende (og mig!), så selvom der er langt tid til, at den store dag kommer, så er vi i gang med at forberede på eller mulige måder.

Sådan helt logisk, så er vi startet med invitationerne - hvad er en fest uden gæster?
Julia er på ingen måde sådan en pyntepige, så invitationerne skulle ikke være for "fine" og nuttede. Julia har selv valgt farverne - lyseblå, mørkeblå, mint, grå, sort og kobber.
Hun har givet mig retningslinjer, og jeg har til gengæld kommet med (flere) forslag.

Nogle af forslagene har jeg måtte droppe, fordi jeg ikke kunne købe det rigtige papir eller når vi prøvede, så så det ikke pænt ud.

Indbydelserne er meget Old school, med hjemmelavet papir - jeg prøvede at finde det i div. hobbyforretninger, men åbenbart er det rå look gået af mode og jeg har ikke meget erfaring med at købe papir og lignende online, så det endte med, at vi lavede papiret selv - det er overraskende nemt.


Jeg købte rammen i Flying Tiger (det gamle Tiger) til 50 kr. Til den pris var det ikke jordens under gang, hvis det ikke duede. Instruktionen der fulgte med rammen var let at følge - vi blendede dog papiret i Foodprocessoren, men ellers fulgte vi instruktionen til punkt og prikke.

Julia, Kaya, Liva og jeg hyggede os en del med at rive aviser i stykker - ja, det er ren avispapir det er lavet af... Vi fyldte en stor skål med små stykker papir.
Der står ikke, hvor meget papir man skal bruge, men ud af den her 5 l skål fik vi 4½ lille A4 ark.

Hvis man har flere baljer det kan stå og dryppe af over, kan man måske undgå alt det vand sjask vi havde gang i...

Husk at dobbelttjekke papiret for hullet imens det er vådt... og det er lidt tricky at få den rigtige tykkelse - hvis der er sådan en. Vores papir blev lidt tykt, men fint nok...

Papiret lå til tørre på viskestykker på spisebordet natten over og dagen efter strøg Julia dem alle sammen med strygejernet. De har det med at slå sig lidt, så er godt råd ville være at lægge papiret i pres indtil du skal bruge det.



Julia har selv lavet alt med tryk. Det blev efterhånden ret skrap til... og konfirmanden mente, at det ikke var fedt at skrive tingene på PC og så printe det på fint papir, så jeg har sidder og skrevet alt i hånden - godt jeg skriver en del i hånden til dagligt...
Teksten indeni og ønskelisten på bagsiden er skrevet i hånden og det har taget os 4 aftener at lave dem... og så har vi også hygget os med det - det skal man jo...

Som alle andre konfirmandmødre, så fylder det her rigtig meget (på den gode måde), så det her bliver ikke det sidste indlæg om konfirmation

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag