En detalje fra traktorsweateren Claes

Med inspiration fra Charlotte Kaaes idé om at lave mønstre på perleplader, fik jeg lavet dette diagram over mit traktordækaftryk.

Jeg havde dog ikke nogen almindelige Hama perler, kun mini perlerne, så jeg havde lidt besvær med at få perlerne til at ramme de rigtige steder... fumle fingre...

Men det lykkedes til sidst og jeg fik konverteret mit perlemønster til en digital version. Hold nu op det er bøvlet at tælle på en skærm...

OG! succes! mit første udkast passede fint med antallet af masker på min model. Det er jo bare optur...

Jeg har navngivet min traktor sweater Claes, selvom manden mener det burde være Claas, fordi mønstret er inspireret af hans Claas finsnitter... Men jeg troede ikke man måtte hedde Claas i Danmark... hvilket man selvfølgelig godt må... jo jo, så blev jeg så meget klogere...

Selv manden syntes om resultatet, så han har også bestilt en sweater... den er hermed kommet på to-do listen... Jeg syntes ikke, vi skal snakke om, hvor lang den er...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag