Anmeldelse: Spetakelstrik

Jeg følger Mie Firring Christiansen på Instagram - også kendt som spetakelstrik - så jeg har med spænding fulgt med i processen omkring denne udgivelse.

Jeg har dog ikke investeret i bogen, men da jeg fandt den på biblioteket, benyttede jeg chancen for at tage et lille kig i den. Det er det, jeg elsker ved biblioteket...

Bogen er rigtig fin. Mie har er gennemført, enkelt udtryk i sine modeller og der er to udgaver af alle modellerne, så man ikke er i tvivl om, at mange af modellerne vil passe både små dreng og piger.
Mie har desuden på sidste side lavet en side med alternative garner og det er faktisk rigtig fedt, at hun ikke har et religiøst forhold til et bestemt garnmærke eller kun anbefaler sine egne garner...


Som skrevet, så er modellerne fine og enkle. De har desuden alle sammen til fælles, at der ved alle modellerne er en detalje, som lige gør designet "færdigt" og helt unikt.

Modellerne er lavet i str. 1-8 år + et rigtig fint babytæppe og en gymnastiktaske. Opskrifterne er samlet bag i bogen og virker nemme og overskuelige. Mie har givet de forskellige modeller stjerner alt efter sværhedsgrad. I det hele taget fremstår bogen lækker og tilgængelig.

Det eneste jeg har at udsætte på Spetakelstrik, er det samme, som jeg har på mange andre udgivelser, nemlig at der ALTID er et eller andet design, som i mine øjne er unødvendigt og virker lidt som fyld for at nå op på et eller andet "magisk" antal opskrifter - som regel er et halstørklæde, en hue eller som i dette tilfælde, et pandebånd, som skiller sig ud... Jeg forstå ikke, hvorfor det er nødvendigt... Jeg kunne sagtens nøjes med de 14 modeller...

Men... Jeg syntes stadig at Spetakelstrik er en fin lille bog, som jeg godt kan anbefale til både nystrikkere og mere erfarne strikkere. Jeg håber du vil kigge lidt nærmere på denne udgivelse...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag