Anbefaling: No. 1-21 serien / ni skønne stykker strik


Kære Læser

Da jeg læste indledningen til den første bog, blev jeg ret begejstret. Ideen med at udgive en bog med 9 forskellige strikkers opskrifter er super god. Flere af kvindernes navne kendte jeg i forvejen, så jeg vidste, at det her ville blive godt.

Det er Isager, som udgav/udgiver denne serie og derfor er alle modellerne - så vidt jeg har observeret, strikket i Isager garn. Helt personligt, så har jeg ikke den store erfaring med Isagers garner, men jeg har strikket efter deres opskrifter tidligere. Jeg har ladet mig fortælle, at der skal være en fejl i opskriften, for at det er en rigtig Isager - det har jeg ikke konstateret endnu, så det er muligvis et falsk rygte.

Skrædderen (som er nystrikker) og jeg besøgte Isagers butik i sommers, men jeg var på garn-diæt, så jeg købte ikke noget. Jeg syntes også, at garnet er dyrt og farveskalaen er for afdæmpet til min smag. Jeg har dog følt mig meget fristet af Isagers Tvinni et par gange, så jeg kan ikke udelukke, at jeg bliver omvendt en dag.

Men tilbage til bøgerne... De her tre hæfter/bøger er som alt fra Isager gennemført og lækkert. Bøgerne koster 100 kr. stk, så i forhold til mange andre strikkebøger er de til at komme til for penge. Så vidt jeg kan se på Isagers hjemmeside, er no. 21, no. 22, no 23... den sidste bog.

Modellerne i bøgerne er primært til kvinder - ikke piger. Mange af modellerne er finurlige og kunne måske friste rent teknisk eks. no.1, men der er også modeller som no.4 (bluse i zigzag mønster), der er enkel og ikke skriger hjemmestrik - det er nok lidt der jeg er - modigere kvinder end jeg ville måske vælge no.15 (sweater med grafisk mønster) eller no.17  (kort jakke med lynlås og stribede ærmer), men jeg ville nok vælge no. 25 (ærmeløs kjole med bred bund) - og det var også den model min modebevidste 11-årige faldt over.

Hvis man gerne vil se alle modellerne eller vil købe mønster og garn til en bestemt model, så ligger der fine billeder og garnpakker på Tøndering Striks side.

Og søger man inspiration, så tjek damernes Instagram profiler. Det kommer meget godt...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag