Nyt projekt - Ulrikka


Kære læser

Jeg har længe gået og tumlet med div. ideer til en cardigan/jakke/blazer til mig selv... Garnet er købt til Kreative dage i Fredericia sidste år og i år, jeg har købt kantbånd og jeg har en lynlås liggende, for den første idé var en jakke med lynlås. Den har jeg så droppet igen, for jeg kom på en anden idé... og så en tredje...og så... Ja, du kan måske forestille dig det.



I forrige uge besluttede jeg så at få mine tanker på papir - åh Gud, hvor er det lang tid siden jeg har tegnet, men det kunne jo ikke hjælpe noget...

Jeg havde set en dame med et (helt klart købt) dipdye halstørklæde et ret groft strik i noget der lignede perlestrik - jeg passerede hende dog ret hurtigt, så jeg tager måske fejl... Men det var det, som satte min nyeste idé i gang. Perlestrik + dipdye + rundstrikket hals... det måtte kunne lykkedes.

Så jeg regnede og regnede og slog op til første forsøg. Og så kom jeg til at skulle tage ud første gang...
Det var her jeg indså, at det ikke duede... Det ville ikke komme til at se ud, som jeg gerne ville. Og så er der jo ikke andet at gøre end at pille op og gå tilbage til tegnebrættet.


Jeg ville holde fast i perlestrik og jeg ville have dipdye effekten og jeg ville have en jakke/cardigan/blazer

Den første model skulle strikkes oppefra og ned. Det andet forsøg strikkes nedefra.
Jeg har slået op til dette 2. forsøg og strikket det første 17 cm. Jeg har ikke regnet ud, hvad jeg gør, når jeg kommer til overkroppen, men jeg har flere ideer - det kommer meget an på, hvad jeg bliver enig med mig selv om, når det kommer til farveskiftet, for jeg kommer ikke til at få den glidende overgang jeg havde på min første idé.

Nu er der ikke andet at gøre, end at klø på... og prøve at være foran med, hvad jeg skal gøre nu...

Man kan sige, at den her tilgang til mønsterudvikling er anderledes end, hvad man måske ville gøre, hvis man levede af det her... men det gør jeg heldigvis ikke. Jeg har råd til at lave fejl, fortryde mine ideer og kaste det hen i et hjørne. Derfor lever jeg ikke af det.

Jeg håber den her Ulrikka bliver fin. Det ser i hvert fald lovende ud lige nu

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag