Min nye tavle


Hej derude

Da vi flyttede fra Holstebro, ville jeg gerne have en tavle, ligesom jeg havde haft, men i vores nye hus er væggene meget ujævne og jeg kunne ikke bare klistre en film op, som jeg havde i vores gamle lejlighed.

Jeg har længe været ret vild med tingene fra Trævarefabrikkernes Udsalg og de har bl.a. også tavler, så det skulle være en tavle fra dem. Jeg plejer at købe mine ting fra deres butik i Herning, men jeg var uheldig hver gang jeg kom der, for det var først på mit 3. besøg, tavlen ikke var udsolgt.

Så fik jeg den endelig købt. Og gik det med den, som med så mange andre ting, at den ikke lige blev hængt op med det samme, så det var først i december måned jeg fik den hængt op.

Jeg bruger tavlen til at skrive dagens ret - det syntes jeg er hyggeligt og det gør, at jeg ikke glemmer at lave en del af menuen.
Pigerne får penge for at hjælpe til, det kalder vi "Tavlepenge", som skrives på tavlen og som de kan bruge på ferier eller på andre "nødvendigheder". Vi skriver dem i romertal, men vi følger ikke altid reglerne for romertal.

Jeg kan godt li' at have en tavle til at skrive på og så syntes jeg den pynter... Jeg er ikke den store indretningsnørd, jeg sætter bare ting sammen, jeg kan li'.

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag