Kayas dipdye sweater

Hej derude

Kaya (aka Terroristen) har længe plaget mig om, at hun gerne ville have en dipdye sweater i 3 farver - fra blå til grå.
Hun har været ret insisterende, så jeg gik i gang med at strikke den her midt i november - ved siden af andre projekter, for hun måtte jo ikke vide noget.
Midt i december havde hun stadig ikke opdaget noget - og hun havde næsten opgivet projektet. Så da vi kom til juleaften og hun åbnede pakken blev hun meget glad - selvom jeg ikke var helt færdig, kunne hun sagtens se, hvad det var.

Og jeg var næsten færdig! jeg fik den færdig i går aftes og hun ville prøve den med det samme. Den var bare lige i øjet (det er jo altid spændende, når man lavet mønstret selv... og så på mål efter barnets ynglingsbluse)

Garnet er fra Garnpusher og den mørkeblå købte jeg for over et år siden, så det er kun den lyseblå og den grå jeg har købt til dette formål.
Jeg syntes, at Garnpushers garn er super lækkert - både at strikke med og at have på kroppen. Et lignende garn kunne være andre Coast garner eller Rasmillas yndlingsgarn. Og skal det være et rent bomuldgarn, så kan jeg anbefale Camaroses Pima bomuld.

Nu må jeg bare håbe, hun bruger den... Man ved aldrig med den frøken. Jeg tror, det er sådan præ-teenagere er - vægelsindede...

Opskriften finder du her... 

Jeg har lavet sweateren i str. 10-14 år, Kaya har en str. 12 år på. Den er bred i kroppen og smal i ærmerne. Den har en lille slids i siden - forsiden er kortere end bagsiden - ligesom Kayas ynglingsbluse. Halsen er ens for og bag. Jeg har syet et af mine egne mærker i nakken - jeg sætter dem altid på ydersiden, så de ikke irritere.

Kaya har selv foreslået, at man kunne lave trøjen med en mørk farve foroven og en lys forneden - og gerne i sort-grå-hvid... sådan spiller klaveret her en gang imellem...

Jeg er bare vild med dipdye og det bliver ikke det sidste dipdye mønster du kommer til at se fra min hånd. Jeg har masser af planer og alt for lidt tid...

Jeg håber, du har en præ-teenager derhjemme, som mangler en sweater.

Glædelig bag-jul

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag