Ny model - 1. forsøg

Hej derude

Jeg har, ligesom så mange andre strikkere, en masse rester fra forskellige projekter.
Tit bruger jeg de rester i tæpper, men nogen gange har jeg tænkt, at det er lidt en skam. Da jeg strikkede Sigga nederdelen i det lidt anderledes Tusindfryds hverdagsuld, havde jeg en del garn tilovers, faktisk et helt nøgle i lyserødt, fordi da jeg købte det garnet, troede jeg, at jeg ville strikke en kjole, men den kom aldrig til at fungere, så jeg strikkede en nederdel i stedet.

Resterne fra Sigga var ikke helt nok til den her lille trøje, så den grå, der er på skuldrene, er fra Dale garn.

Trøjen er mit 1. forsøg med at sy en lynlås i strik - det kræver lidt øvelse, før det er helt i skabet, men jeg syntes, det er okay.
Den her trøje er lidt for høj i nakken og lynlåsen skal nok stoppe noget før i næste forsøg, men jeg syntes effekten med de syede striber er blevet fin.


Som I nok kan se, så har jeg syet kantbånd på forkanterne.

Det er i forbindelse med, at jeg strikkede denne trøje, at jeg fik Erik til at forkorte en lynlås - vejledningen ligger her på bloggen.

Jeg er allerede godt i gang med 2. forsøg, hvor jeg ændre på raglan og det er igen et resteprojekt, så den er strikket i garn fra Camarose, som er markant anderledes... og jeg kan ikke udelukke, at der skal et 3. forsøg til, før jeg kan publicere et brugbart mønster.

Jeg håber, du også har noget fedt på pindene, så er det ikke så lang tid til jul...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag