Grafisk halstørklæde 1.del


Hej derude

Jeg lovede jer for nyligt, at der "kom andre boller" på suppen. Derfor får I lige et indlæg om ET af mine nuværende projekter.
Jeg har jo, igen igen, besluttet at få brugt noget af alt det garn jeg har på lager. Der er langt fra så meget som der engang her været - eks. har Lykkedragen gjort sit til, at mængden af garn er dalet. Men der er stadig rigtig meget og bl.a. havde jeg det her super fine strømpegarn fra Sysleriget, en rest fra en sweater jeg lavede til en veninde og lidt blandet, som nok var købt med det formål, at jeg skulle lave barselsgaver af det.

Men nu skulle det være. Inspirationen kom fra div. bøger jeg har lånt på biblioteket om vendestrik. På lykke og fromme kastede jeg mig ud i projektet, som til at begynde med skulle laves af striber, som så i sidste ende skulle sys sammen. Sådan lavede jeg de første 2 striber (den orange og sorte stribe var den første og den sorte og grønne fulgte efter)
Mens man sidder der og strikker, har tankerne det med at gå på langfart og et sted i processen kom jeg i tanke om, at jeg ville blande en masse teknikker ind i projektet (vendestrik, dominostrik og snoninger) og jeg ville ikke "bare" lave striber, som så skulle sys sammen - jeg ville strikke dem sammen... det havde jeg set i en bog af Vivian Høxbro.
Så da den 2. stribe var færdig, strikkede jeg dem sammen... det blev fint i den ene side, lidt... uelegant i den anden.
Så jeg fandt Vivian Høxbros bog om dominostrik frem og kiggede efter inspiration - og der var en metode jeg kunne bruge (er det ikke bare fedt når det sker?)
På den måde vokser halstørklædet stadig og jeg bliver hele tiden klogere på de teknikker jeg bruger. Jeg er endda blevet så modig, at jeg er ved at skrive et mønster på tørklædet, så I derude kan få brugt nogle rester og lave jeres helt eget unikke halstørklæde.


Det eneste jeg ikke har fået til at lykkedes endnu er de der snoninger... de vil ikke som jeg vil... men jeg skal nok knække koden.

Når jeg strikker snoningerne - se billedet - så bliver det meget bastant i forhold til resten og det ser ikke ud, som jeg vil have det til... så nu har jeg pillet det op 2 gange og gået i tænkeboks

Jeg håber det bliver godt! Det er lidt et teknik-blærerøvs projekt, men det behøver det ikke at være... Der er mange teknikker jeg ikke har 100% styr på - eks. laver jeg sjældent noget i hulstrik - og det er ellers noget af det helt hotte i øjeblikket...

Jeg håber, jeg bliver færdig med tørklædet så længe vinteren er over os, så det er helt klart her mange af mine krea-timer bliver brugt.

Jeg håber I nyder at kunne slå benene op, drikke en varm kop te og læse min blog inden i går i gang med jeres projekter.

👋 Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag