Filihunkats hæklede stjerner

Hej derude...

Jeg så på Instagram for noget tid siden, de her fine hæklede stjerner og hvis du ikke har fundet dem selv og allerede er i gang, så kan jeg varm anbefale dem.

Jeg hækler mine i mersericeret bomuld fra Hjertegarn, men det er fordi jeg har det på lager - man kan godt bruge alm bomuldsgarn eller sågar uld. Som fyld bruger jeg rester - altså afklip, trådafklip og garnafklip. Det gør mine stjerner ret hårde, men da det er julepynt er det okay. Jeg har tænkt mig at købe noget fint satinbånd, men trods et omfattende lager, så er det noget jeg skal ud og investere i. Jeg drømmer om et 3 mm bred rødt eller guld bånd til de hvide og røde jeg har i tankerne... Jeg er bare lidt usikker på, hvor jeg finder det henne... Bånd er ikke noget jeg bruger meget og min lokale stofbutik har skæret meget ned på den slags.

Stjernerne er mega nemme og hækle. Dog har jeg aldrig helt fanget det der med magisk ring - jeg bruger en anden metode, men der er jo også mange veje til Rom.
Jeg glæder mig til at få dem hængt op - for selvom jeg har visse forbehold, så elsker jeg julen.

Jeg håber også du nyde de lange aftener med noget hyggeligt og ser frem imod en hyggelig julemåned med masser af krea-projekter

- Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag