Dipdye jakke - en original og en version 2.0

 Når jeg skal slappe lidt af med min SmartPhone, så tjekker jeg ikke længere Facebook, men Instagram.
Jeg følger en masse skønne strikke-, hækle-, tegne- og redesign profiler, som jeg finde enormt inspirerende.

En af de ting jeg har siddet og kigget beundrende på, er Camilla Vads Dipdye jakke (søg på #dipdyejakke så kan de se, hvad jeg mener)
Efter lange overvejelser og fordi jeg tænkte, at den ikke kun ville falde i min smag, men også Teenagerens smag, købte jeg mønstret (de er altså ret dyre efter min mening, men de skal jo leve af det, så jeg forstår det godt, men jeg sparer mange af dem væk)

Jeg købte mønstret hos Rasmilla sammen med garn - Rasmillas yndlingsgarn og gik i gang. Jeg havde læst om mange, som skrev, hvor sjov den var at strikke, så det lød jo godt. Og det skulle vise sig at være sandt, for jeg strikkede den i et træk - uden svinkeærinder.

Jeg var godt nok nødt til at pille den op 1 gang, fordi jeg havde læst opskriften forkert - noget en følger gjorde mig opmærksom på. Jeg snakkede så med indehaveren af Atalie 2 i Herning, som fortalte mig, at jeg ikke var den eneste, som havde gjort det.
Jeg vil så også sige, at den opskrift jeg fik var dårligt printet - der manglede streger i nogle af A'erne og noget af skriften var utydelig.
Desuden har Camilla Vad valgt en skrifttype, som godt nok er fin, men svær at læse (når man underviser ordblinde til dagligt og har en far, som er senhjerneskadet bliver man opmærksom på den slags)

Når, men da jeg så fik jakken af pindene (fordi den skulle pilles op) prøvede jeg den. Den var ENORM! for jeg er en str. 44-46 og da jakke ligge i 2 størrelser (lille og stor (tak for den)), strikkede jeg den selvfølgelig i stor... så det var lidt helt i uheld, at jeg var nødt til at pille den op. For den lille model kan jeg, min datter (str. 38) og min svigermor (str. 54 ca.). Så ja, den store er stor...

Derfor valgte jeg at lave en version 2.0, som er smallere og længere - det er det øverste billede med gule skuldre. Den originale er billedet til højre.

Version 2.0 er meget tæt på Camilla Vads original, men jeg har en Version 3 i tankerne, som bliver helt anderledes og derfor (måske) kommer her på bloggen... en gang... Lige nu strikker jeg hemmeligheder...

Jeg har kun få gange før strikket efter det samme mønster mere end 1 gang, og at jeg gider strikke denne her model hele 3 gange er lidt nyt for mig. Men jeg ELSKER min version 2.0 og den originale er hyggelig, så den er til hjemmebrug primært.
Faktisk er tanken, at jeg skal strikke en til Teenageren, men hun er ikke helt sikker på, hvilken farve den skal have og da den "kun" tager mig 3 uger at lave så når vi det nok... Hun vil gerne bruge den til hendes konfirmation...

Jeg håber, hun kommer til at elske den... bare vent...

Kommentarer

Populære opslag