Beslutning nr. 1

1. Jeg ændre måden, jeg deler opskrifter

Hej derude

Lørdag eftermiddag fik jeg endelig sat ord på, de overvejelser jeg har haft omkring bloggen. Bl.a. har mine overvejelser centret sig omkring mine opskrifter.

Som jeg har skrevet om før, så har et af mine interesseområder været tøj/opskrifter til de alle mindste - nemlig præmature.
Da Sygeplejersken fik Em, ville jeg gerne give hende en barselsgave som passede. Da Em er født 10 uger for tidligt, viste det sig dengang meget vanskeligt og det satte mit bogprojekt i gang.
I begyndelsen offentliggjorde jeg ikke mine opskrifter, men da jeg fik afslag fra et forlag, begyndte jeg at lægge opskrifterne op på bloggen - for det havde jo hele tiden handlet om, at opskrifterne skulle ud til dem, som havde brug for dem.
Jeg må jo indrømme, at det var nedslående at opgive drømmen om at få udgivet bogen, men der er så meget derude, så konkurrencen må være hård.

For noget tid siden, faldt det mig ind, at der måske var smartere måde at dele mine opskrifter - så de var nemmere at bruge og finde. En af overvejelserne har gået på, om jeg burde være med på andre socialenetværk. Jeg er allerede på Facebook og Instagram - specielt på Instagram har jeg mange følgere (det er også nemt og uforpligtende).
Men jeg har tidligere prøvet Ravelry og for nyligt gav jeg det en chance mere - inspireret af en anbefaling jeg fik. Jeg kan sagtens se fidusen med det og jeg overvejer at gøre det en del af mit kreative univers. Men alting tager tid.
I forhold til brugbarheden, har jeg et nyt tiltag i støbeskeen. Når jeg låner en opskrift fra en anden blogger/hjemmeside, så bruger jeg ofte tid på at klippe teksten ind i et Word dokument, så jeg kan printe opskriften. Jeg er ikke ret god til at læse opskrifter direkte fra nettet.
Og hvis jeg gør det, så er der sikkert også andre der gør det... så hvorfor ikke springe et led over og fremadrettet (og bagudrettet) skrive opskrifterne ind i Word og så... ja, linke til dokumentet fra bloggen (det tekniske er ikke helt på plads endnu. Rom blev ikke bygget på en dag)

Jeg tror, at hvis opskrifter ligger som link eller fil (det kunne være ret nice), så vil bloggen tage sig mere strømlinet og enkel ud - og det kan jeg godt li'
Og for mine læsere/bruger, vil det være nemmere at bruge mine opskrifter...

For det er jo det, det handler om... brugervenlighed, tydelighed og kreativitet

Kommentarer

Populære opslag