Alex bukser

Hej derude
 
Jeg har efterhånden strikket Marcus bukserne en del gange og jeg kan bare godt li' den måde de sidder på og hvor nemme de er at strikke. Som grundmodel, er Marcus bukserne super fine i deres enkelthed og det har inspireret mig til at udvikle en ny buksemodel, som på nogen måder ligner Marcus modellen og på andre er helt sin egen.
 
Modellen har fået navnet Alex og der er af den grund, at jeg håber I derude kan se, at den både kan bruges til drenge og piger - fuldstændig ligesom Marcus.
Alex er ikke den første udvikling af Marcus modellen, da både Viola og Marika også har Marcus som læst.
 
Jeg har strikket denne her model i et, for mig, lidt anderledes garn. Jeg plejer at gå langt udenom garner med et højt indhold af syntetiske fibre (som polyester, polyacryl, acryl m.m), men jeg valgte at købe det her første gang i gult, fordi Rejen er en forkærlighed for gul - og lige i øjeblikket er sennepsgul helt hot, så mange garnmærker har ikke almindelig solgul eller solsikkegul, som jeg gerne vil have.
Men jeg blev positivt overrasket over Stof 2000s Phildar Partner 3.5. Ikke nok med at det er forholdsvist billigt, det er også superblødt og holdbart (Rejens første par Marcus bukser i det her garn fik mange høvl, fordi hun skubbede sig frem på numsen i stedet for at kravle - og det holdt det til).
Jeg vasker de her bukser på alm program i maskinen og der har de også holdt til - og så tørrer de ret hurtigt, da garnet er en blanding af 50% polyacryl, 25% acryl og 25% uld.
 
Jeg kan virkelig godt li den her model og den er rigtig nem at tilpasse ens eget barn. Har man en slank og lang ung mand, så forlænger man bare benene (mål barnets ben på indersiden og brug det mål som endeligt benmål). Det samme kan man gøre den anden vej, men det burde ikke være nødvendigt, for ja... Rejen er en lille dame og hun er jo det jeg går ud fra, når jeg udvikler mønstre.
 
 
Jeg håber I vil få fornøjelse af det har mønster og glem mig ikke - Hvis du lægger et billede af dine bukser op på Instagram eller Facebook, så tag mig eller brug #alexbukser
Jeg vil så gerne se tingene i brug!
 
Så er der ikke andet at sige, end god strikkeglæde derude ved pindene

Kommentarer

Populære opslag