Vera vikle





Når man har et spædbarn, specielt et barn, som har behov for ekstra meget kropskontakt, så er en
bæresele, slynge eller vikle en god ting at have.
Jeg er muligvis for meget jyde - hvis man kan være det, men jeg syntes de er ret dyre. Heldigvis kan man lave en vikle selv. Jeg fandt en vejledning på nettet, men den krævede det lille skrædderbevis at forstå, så jeg har lavet en lille vejledning til jer.


Når du har syet denne vikle, så kan du finde en masse videoer og vejledninger på, hvordan man vikler på YouTube f.eks denne her...


Stoffet jeg har syet min vikle af, har jeg købt i Stof og Stil for nogen år siden, så du kan ikke købe denne farve længere, men en lignende kvalitet kan du stadig finde...

Du skal bruge 1,5-2 m stof. Det skal være min. 140 cm bredt. Hvis det er smallere, så skal du købe tilsvarende mere.
 
 
 
 
Når baby er helt lille, kan man bruge viklen med baby liggende. Dog aldrig for længe af gangen. Nogen siger 30 min, andre siger 45 min. Jeg vil sige, at man ikke kan gå med den i flere timer, så det giver sig selv.

Når de bliver større, kan de sidder op af ens krop og når man er en stor pige på 6 måneder kan man sidde fremadvendt og følge med i det hele.

Kommentarer

Populære opslag