Wigga tæppe


Jeg elsker tæpper. Også til Basditten. Jeg brugte dem til at putte hende i da hun var helt lille og kun ville sove hos mig. Jeg bruger dem når det er koldt som ekstra isolering i barnevognen og jeg bruger altid en i bilen, så hun har noget at putte med, hvis hun skulle falde i søvn under køreturen.
 
Min lillesøsters boligindretning inspirerede mig til at ville lave et mønster, som indeholdt en masse trekanter og det lidt mølle-agtige mønster (se nedenunder) viste sig at blive rigtig fint.
 
Jeg har lavet to forskellige størrelser - tæppet på billederne er alm. str.
Kuvøsetæppet vil jeg kun anbefale til præmaturebabyer.
 
Opskrift
 
Str: Kuvøsetæppe: 37 x 47 Alm. Str: (85 x 65) cm

Garn: Sandnes Mandarin Medi (100% bomuld / 50g = 135 m): 150(295)g

Pind: 3,5 mm, rundpind 80 cm


 
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
X
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
X
X
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
X
X
X
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
X
X
X
X
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
 
 
 
 
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
 
 
 
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
 
 
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
 
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
X
 
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
 
 
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
 
 
 
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
 
 
 
 
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
X
X
X
X
 
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
X
X
X
 
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
X
X
 
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
X
 
 
X
X
X
X
X
X
X
X
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Slå 88(148) m op på pind 3,5 og strik 8 p ret. Strik 4 m r og påbegynd mønster (se diagram ovenfor). Strik de 4 sidste m ret. Fortsæt med at strikke de 4 første og 4 sidste ret over alle pinde, så du får retriller i begge sider.

Gentag de 20 p i diagrammet i alt 7(13) gange. Strik til sidst 8 p ret og luk af.

Hæft ender (skyl evt. tæppet op i lunken vand og læg det til tørre på et håndklæde for at "strække det ud")
 
Du sidder nu måske og kigger på mønstret og tænker det er lidt uoverskueligt med et mønster på 20 x 20. Men det er det egentlig ikke. Ja, det er jo nemt for mig at sige, men jeg mener det. Jeg er ikke ret god til at strikke avancerede mønstre - jeg mister tålmodigheden med al det tællen. Men med det her mønster regnede jeg hurtigt rapporten ud og så gled det bare...
 
God fornøjelse ved pindene
Send en kommentar

Populære indlæg