Walter cardigan


Denne lille sweater er et let lille projekt. Det er strikket kun i retriller, men fordi garnet er så fint, tog det er faktisk ret lang tid. Jeg har strikket denne lille cardigan i YarnArt kid mohair, som jeg har blogget om før. Jeg er selv rigtig glad for resultatet, og taget i betragtning, at jeg ikke har lavet den om, men at den lykkedes og ser ud som jeg havde forventet i første forsøg, skiller den sig lidt ud i forhold til mine andre projekter i øjeblikket. Jeg synes i øjeblikket, at jeg bruger en del tid på at pille op. Det er lidt et skridt frem og to tilbage. 
Garnet er meget let og jeg har haft mange overvejelser omkring knapper, lynlås mm, men jeg endte med denne blanke norske lukning, som er en fin kontrast til den lodne cardigan. 

Trøjen her er allerede kommet videre til Lillepigen, som efterhånden vejer over 3 kg. Min egen Basdit har passeret de 7 kg og måler 68 cm. Det er to små tøser, som begge trives og er til stor fornøjelse for deres mødre. 

Jeg har allerede gradueret mønstret, skrevet det ind og er i gang med at strikke en mere i str. 70. Hvis den ikke tager for lang tid, burde Basditten kunne passe den. Jeg har købt to nøgler af 25 g som har en løbelængde på 230 m. Jeg troede, at der kun var garn til en sweater, men det ser ud til at der er nok garn til to. 
Jeg har lagt projektet i min taske, så jeg altid har et striktøj med mig, men det gør også, at det ikke er det projekt jeg bruger mest tid på og derfor går det lidt langsomt. Okay meget langsomt. 

Kommentarer

Populære opslag