Man kan ikke have for mange tæpper til baby


Jeg har selv haft 3 varme døtre, som ikke altid har kunne udholde at sove under dynen - specielt om sommeren, men også i dele af foråret og efteråret. Derfor har jeg brugt og bruger rigtig mange strikkede, bomuldstæpper til at lægge over Basditten når hun skulle sove eller hun skal med en tur i bilen, i indkøbscenteret eller et andet sted hen, hvor jakken kan være for varm, men jeg alligevel syntes hun skal have noget på. Lige nu - med de her omkring 20 grader, så er det også meget rart med et lille tæppe over benene, når hun sidder op i barnevognen. 

Jeg har strikket en del tæpper pind 2,5 og det tager unægteligt lang tid. Så da jeg havde købt en del Sandenes Mandarin Medi, som jeg ikke kunne finde et formål til, tænkte jeg, at et tæppe kunne være en fin ting - specielt fordi dette garn strikkes på pind 3,5. Og det gør immervæk en forskel. 
Jeg er klar over, at der er andre, som ligesom jeg selv, syntes at mærkegarn - som eks Sandenes garn, er dyrt. Jeg er rørende enig, så når jeg får snøvlet mig sammen til at samle mine strikopskrifter i en bog, så vil jeg prøve at have strikket den her op i et billigere garn. Eksempelvis fra Coop eller hvad jeg kan finde.

Mønstret er på papiret inspireret af møllevinger, men det er svært at skille møllerne ud nu hvor mønstret er strikket op. Men jeg syntes stadig det er fedt og det har imod al forventning fået min søsters blå stempel, da hun var på besøg i går. Stilmæssigt er vi ret forskellige... 

Jeg syntes faktisk, at mønstret og garnet går op i en højere enhed. Jeg har før strikket et babytæppe på pind 3,5 og det blev kedeligt, tungt og lidt uhandy i udtrykket. Jeg glæder mig til at få strikket tæppet færdigt - bare for at se det endelige resultat, ikke for at jeg er træt af mønstret, snarere tværtimod, for når man har regnet rapporten ud, så kører det bare. 

Kommentarer

Populære opslag