Zentangle - måske en ny hobby?

 Jeg har ikke tegnet i årevis... da jeg var barn og teenager tegnede jeg nok dagligt - på den måde var jeg ikke så anderledes.
Heller ikke da jeg holdt op med at tegne som ca. 17 årig. Lige pludselig så havde jeg ikke tiden til det og jeg brugte i stedet min kreative energi på at strikke og sy

Men så læste jeg i et blad om det her nye fænomen -

Zentangle

Hvad var nu det? jo, det var en forfinet form for kruseduller eller de der tegninger man laver i siden af sit hæfte eller når man taler i telefon...
 Det som tiltaler mig ved zentangle er, at der ikke er så mange regler. Jeg slår mine regler fra og forventer ikke så meget af mig selv og det er ret hyggeligt...

Man bestemmer selv, om det skal være i sort/hvid, i farver eller noget midt imellem...

Og jeg ved godt, jeg ikke er den store kunstner, men jeg er faktisk rimeligt tilfreds med resultatet og har på mystisk vis fået et par følgere på Instagram, som helt klart er mest interesseret i mine tegninger... se det forstår man ikke helt...

Men jeg tegner roligt videre og har endda hængt noget af min kunst op i stuen.


Bonderøven troede helt ærligt det var noget, jeg havde fundet på nettet eller købt... da jeg sagde, jeg havde tegnet det, sad han og kiggede på det i flere minutter... jo, jo han var vist imponeret...

Jeg havde en ambitiøs plan om et alfabet på et tidspunkt, men jeg har ikke vægplads til det, så jeg har kun lavet 5-6 bogstaver og overvejer nu at gå i en helt anden retning...

Hvis noget af det bliver ekstra godt (hold ikke vejret), så lægger jeg det nok på bloggen, men ellers kan du finde mere på Instagram

Kommentarer

Populære opslag