Lykkedragen

 

Så fik jeg lagt sidste hånd på Lykkedragen og hold nu helt op, hvor er jeg stolt af resultatet.
Da jeg startede på projektet, var jeg inspireret fra forskellige kilder.

En veninde lagde et billede op af hendes søn, som sov halvvejs oppe på sine sengeslange, som kan sys efter mønsteret fra Stof og stil.
Det så bare så fint ud og da jeg har haft to piger, som sover meget uroligt... Politibetjenten er mega varm og rotere så meget i løbet af en nat, at hun rykker lagnet af i løbet af en nat og derfor må lægge det på hver aften... Terroristen sover som søstjerne - arme og ben i alle retninger.
De har dog ikke fra fremmede, men fra mig, som også rotere så meget, at mit Vivofit viste, at jeg aldrig lægger stille, selvom jeg sover 6-8 timer...

Når men jeg var vild med ideen om et tøjdyr i stedet for en sengerand, så jeg bare startede på en slange i de rester jeg nu havde liggende.

Jeg har hele tiden udviklet på projektet efterhånden som jeg kom frem. Lige før jeg postede det her foto på Instagram havde jeg set Garngrammatiks Larve på hendes Instagram og jeg kunne vældig godt lide hendes ide med at lave larven med led, som en larve jo har. Jeg kunne dog ikke helt få det til at lykkedes, men da jeg havde taget lidt ind og på den måde defineret et hoved kom ideen om en Lykkedrage til mig, for jeg har et blødt punkt overfor kinesisk kultur.

Jeg har brugt utroligt meget garn/rester til Lykkedragen og det betyder, at jeg ikke har en hel masse træls stumper, som alene ikke rigtig kunne blive til noget, men til sammen var en stor mængde garn.


Efterhånden som dragen blev længere og længere kom der flere og flere ideer til. Hvis der er nogen, som fulgte med på Instagram, vil I måske kunne huske, at Lykkedragen i en periode havde gule ører. Dem blev jeg aldrig rigtig glad for og selvom de sorte ører er lidt hunde-agtige ifølge Bonderøven, så er de meget bedre.

Takkerne på ryggen startede med at være en række, men de sad skævt, så jeg løste dette kosmetiske problem ved at sætte to rækker takker på... De sidder godt fast, for jeg håber denne her bliver et hit og derfor skal holde til at blive rykket i, suttet på og slæbt på alle mulige og umulige måder.

I min hækle-idé-proces så jeg flere gange andre bloggere poste babynests på Instagram og jeg tænkte... sådan en er godt nok smart, men den har ikke særlig lang levetid, for baby vokser vel ret hurtigt ud af den, men super smart med en ting, som kan give baby den der trygge fornemmelse af et afgrænset rum.

Hvis du er i tvivl om, hvad en babynest er eller gerne vil sy en, så er der en sød blogger, som har lavet en meget funktionel instruktion til, hvordan man selv syr en babynest... den finder du her...

Altså - jeg kan godt lide ideen om en ring til baby, så det skulle min Lykkedrage også kunne. Derfor fik Lykkedragen en vinge i hver side og halen blev afsluttet med en ring, som kan trækkes ned over vingen og på den måde danne en ring, som er stor nok til at en baby kan ligge inde i den. Jeg tænker at med et tæppe under eller lignende, så får man babynest-fornemmelsen, selvom underlaget og ringen ikke hænger sammen. Lykkedragen kan jo også, tilpasses til barnet og ja, jeg kan lave flere vinger ned langs siden på Lykkedragen, hvis det skulle blive nødvendigt, så ringen kan blive mindre...



Billederne af Politibetjenten (øverst) og Terroristen (nederst) er fra et par dage før Lykkedragen opnåede sin fulde længde på 221 cm. I går aftes, da jeg havde afsluttet Lykkedragen, lå de to tosser på skift med den. Der er et eller andet universelt ved at ligge med noget, som man kan holde om og så også sno sit ben om, som bare er lækkert... Jeg overvejer at lave en lille Lykkedrage til dem hver som en "søskende-gave"... Jeg er skørt nok ikke blevet træt af at hækle fastmasker, som hele dragen er hæklet af... Men når man er 11 og 9 år gammel, så er tøjdyr ved at være lidt...


Men vi har haft meget sjov med Lykkedragen alle sammen. Terroristen mente, at hun godt kunne være inde i cirklen... det kunne hun (dog ikke liggende), men Politibetjenten kunne ikke krølle sig nok sammen (lange ben)...

Bonderøven har siddet i den anden sofa og trukket i dyret, ligeså snart den var lang nok til, at han kunne nå den fra liggende stilling... bare for at drille.

Jeg er meget tilfreds med resultatet, men som jeg har skrevet på Instagram, i et tidligere indlæg og vil sige igen, så findes der ikke nogen opskrift på Lykkedragen og det kommer der heller ikke...
Men skulle der sidde nogen derude, som vil efterligne eller lade sig inspirere, så er i velkomne... der kommer aldrig til at være en kopi af Lykkedragen og det er jeg ret godt tilfreds med.
Men jeg vil gerne se, hvad I kan finde på, så skriv gerne til mig, smid en kommentar, brug taget Lykkedrage på Instagram eller send et røgsignal... I ved hvad jeg mener ikk? Jeg bli'r ikke mopset

Hav en god og lykkebringende dag derude i virkeligheden...

Kommentarer

Populære opslag