Kjole til Kaya



Jeg har efter års pause fået godt gang i symaskinen. Som I måske har set, så har jeg syet en del de sidste par uger, hvor jeg har været på barsel og har haft masser af tid til kreative sysler...

Et af tingene er denne fine lille og nemme kjole, jeg har syet til Terroristen aka Kaya...

Hun er en rigtig pige-pige og kan godt lide glimmer og den slags, så denne kjole faldt i god jord.

Stoffet valgte hun selv i Videbæk og mønsteret er fra Burda - Det bliver helt sikkert ikke den sidste kjole jeg syr efter det mønster (nu har jeg jo klippet det)

Stoffet grisede godt nok meget (palietterne faldt jo af, når jeg klippede dem midt over), men overlockeren kunne godt klare det og da den er helforet, så syntes jeg resultatet var besværet værd.

Kjolen sidder godt. Taljen er måske lidt høj i forhold til tidens børnemode, men det syntes jeg ikke gør noget og man kunne jo bare forlænge overstykket, hvis man gad.

Det var med lidt bæven, at jeg vaskede kjolen i vaskemaskinen, men det gik fint og der er ikke faldet nogen palietter af, så nu skal jeg bare finde ud af, hvad der skal laves af den store rest jeg har... Jeg tror det bliver en oversize bluse til Politibetjenten

Kommentarer

Populære opslag