Ammepude med nyt betræk


Jeg har selvfølgelig købt alt for meget stof til pusletasken og jeg syntes ikke betrækket der var på ammepuden var ret kønt.

Ammepuden købte jeg på min tidligere arbejdsplads Teketilværkstedet i Herning tilbage i 2003.
Tekstilværkstedet i Herning lukkede et par år efter jeg blev udlært, men det var en god arbejdsplads med masser af søde, sjove, unge piger, vores leder Birgit, systuelederen Hanne, to konstruktører og en tilskærerileder.

Ammepuden her er syet efter et Stof og Stil mønster, som du kan finde her...

Det nye betræk jeg har syet er dog uden trykknapper. Jeg har, lige som jeg gjorde på puslehynden, madrassen og sengeranden, valgt at lave et overlap og spare knapper, lukninger eller lignende.
Betrækket var dog ikke det nemmeste at putte på, men tålmodighed betaler sig og det lykkes til sidst.

Jeg havde ikke nok af papegøjestoffet, som er købt i Videbæk, til at lave både for- og bagside, så bagsiden er hvid. Dejlig upraktisk.



I får lige et nærbillede af papegøjestoffet. Jeg syntes det er så dejlig klart i farverne og ikke så "baby-agtigt"

Mit næste sy-projekt bliver enten en slynge/vikle (jeg skal lige læse op på forskellen og så bestemme hvad jeg vil have)




Eller en pegebog som jeg så på Bloglovin hos Garngrammatik (som jeg følger både på bloglovin' og Instagram - hvis du vil følge mig på en af de platforme, så hedder jeg også kokholmsk begge steder - nemt ikk'?) Jeg har dog ikke tænkt mig at hækle bogen. Jeg vil gerne sy den, enten på maskine (applikere) eller i hånden (korsstingsbroderi)

Og så har jeg da også gang i at stikke et par babybukser og hækle en slange af rester. Så nej, jeg keder mig ikke rigtig... kun lidt...

Kommentarer

Populære opslag