Vores nye hjem...

Jeg har været lidt optaget i den sidste lange periode...
Jeg har i bund og grund haft godt og gammeldags travlt. Med mit arbejde og ja, et huskøb som jo førte til en flytning, ja, så er blogging ikke det der har stået øverst på prioritetslisten.

Men... Bonderøven og jeg, vi har købt hus... lidt tættere på mit arbejde og meget tættere på hans. Pigerne har skiftet skole og alting har været lidt vendt på hovedet. Men nu er der ved at falde lidt ro på... lidt...

Når man sådan flytter, så finder man ud af, hvor meget L*** man har samlet over tid og det fandt jeg også ud af... En del at smidt ud, en del givet væk og resten... tja... det kan være der ryger lidt mere...

Men det nye hus et fuldstændig anderledes end lejligheden i Holstebro. Heldigvis havde vi ikke mange store møbler, så det var en lettelse i flytteprocessen, men da vi nu har 216 kvm bolig, et værksted, et anretterkøkken (lige om lidt) og en gildesal, så er der mange rum, som ikke er færdigindrettede...

En af de lidt ufærdige rum er vores nye dejlige stue. Den er i åben forbindelse med køkkenet og ligesom resten af huset meget rustikt på en lækker måde. Vi har købt et hus, som er "færdigt".

Stuen og køkkenet er husets hjerte. Derfor er det, det rum jeg har lagt mest kærlighed i. Bl.a. ved at gå længe og kigge og overveje, hvad jeg ville have på væggene... Alle møbler var hurtigt på plads, men billederne har taget mig lidt tid (ca. 2 måneder)

Men... Jeg gik på Amio.dk og fandt en svensk kunstner, som lavede de her skønne sommerfuglebilleder. Der var mange af billederne der fristede mig, men jeg har noget med sommerfugle, så det skulle være dem...

Så gik jeg i tænkeboks et par dage... skulle de hænge alene? Nej... så kom jeg på det... der findes jo utallige billeder, plakater m.m. med citater, ord og begreber til at pynte sine vægge med, men man så sjældent noget på dansk, de fandes primært på engelsk...
Så jeg gik i krig med min PC en aften og fandt nogen ord, som jeg syntes symbolisere det hjem og den familie vi har og ja, det kom så i glas og ramme sammen med kobberfarvet karton... helt enkelt... Jeg har noget med kobber i øjeblikket... og så sneg der sig også et Piet Hein digt ind, som jeg syntes er så dejligt...
Bonderøven godkendte det hele og ved hjælp af Tømerelærlingen (Kaya) kom billederne op på væggen.

Jeg er godt tilfreds med resultatet og glæder mig over det hver dag... det er så dejlig enkelt...

Kommentarer

Populære opslag