Kjole model Indiana



Denne kjole er blevet lidt lang, men den er dejlig varm. 

Jeg har lavet den i tre sstørrelser, str S(M)L, Jeg har en str. L på. Jeg er ca en str 44/46

Jeg har strikket den af 4 nøgler Drops Alpaca, blå (farvenr 5575), 4 nøgler sort Noella og 4 nøgler orange Hjerte Alpaca (farvenr 9110)

Slå 232(240)252 m op på rundpind str 4, 80 cm, med farve 1 (orange). Strik 1 omg vrang, derefter 1 omg ret. fortsæt med skiftevis en omg ret og en omg vrang i alt 10 gange. Fortsæt herefter i ret.

Når arbejdet måler 7 cm, skift til farve 2 (blå). målet skal være inkl pind. Alle striberne skal være 7 cm bredde. Fortsæt med at strikke ret i striber til arbejdet måler 84 cm (12 striber) inkl pind. 

Del arbejdet i to, så 116(120)126 m hviler. 

Forstykkke: Skift farve til farve 1 (orange) og strik ret. Den sidste m på alle pinde strikkes vrang. Den første m på alle pinde tages løs af. Når forstykket / ærmegabet måler 20 cm, skiftes til farve 2 (blå). Strik rib (1 ret, 1 vrang) til ærmegabet måler 25 cm. Luk af. 

Bagstykke: bagstykket strikkes ligedan, bare kun i farve 2 (blå)

Sy skuldersømme ved at sy 8(10)12 cm sammen målt fra ærmegab. 

Ærme: tag m op i ærmegabet. Brug farve 3 (sort) Det skal være et lige antal.
 B'rug strømpepinde eller en lille rundpind str 3,5. Strik rib (1 ret, 1 vrang) til ærmet måler 35 cm. 
Skift til farve 1 (orange) og strik yderligere 5 cm rib. Luk af 

Strik det andet ærme på samme måde. 

Hæft ender...

Jeg har strikket alle mine ender med efterhånden og det kan jeg varmt anbefale... Det er så fedt at være færdig, når man er færdig... 

Jeg håber den vil bringe glæde... Go' fornøjelse 

Kommentarer

Populære opslag