De tusind tings væg - et år efter





 Der er måske nogen der vil kunne huske mit indlæg om De tusind tings væg...

Jeg syntes nu under alle omstændigheder, at I skal se hvor meget der er kommet op på væggen i løbet af det år vi har boet i lejligheden...

Det har været helt vildt hyggeligt for os alle med den væg og selv Bonderøven har bidraget til væggen, som indeholder alt fra tegninger, biletter og perleplader til ikoner, postkort og andet børnekunst.

Bonderøven mener endda, at det hele skal med os når vi flytter, hvor jeg er mere til en lille oprydning i tingene inden, for der kommer jo stadig mere og mere til...

Væggen vækker både undren og begejstring, for den er efterhånden så detaljerig, at det er lidt meget at tage ind på en gang... specielt for vores yngre gæster. Det er ret sjovt at se en 7-årig, som sidder og kigger på væggen og glemmer sin mad, for efter noget tid at spørge "er det dig der har tegnet den?" eller "Hvad er det".

I går havde vi to gæster på 10 år, og de blev optaget af uret. Det er lidt underligt at tale om kålorm over græskar eller klokken er cirkushest... Det er nu Bonderøven der fandt på det, men efterhånden er vi alle med på den... der er dog ingen der bruger det udenfor køkkenet... så skarpe er vi dog ikke...

Herinde kalder jeg væggen De-tusind-tings-væg, men herhjemme kaldes den også for "mindevæggen", for der er efterhånden mange minder på den væg - som eks. Bonderøvens og min tur til Paris... skøn tur... det gør vi gerne igen, men næste gang skal det ikke være i uge 7... fyh det var koldt...

Den skarpe vil også se vores vindueskarm. Det er strandsten fra et års strandture... og så min antikke flagstang...

Men jeg kan varmt anbefale en tusind-tings-væg, for der er måske ikke det kønneste (man kan heldigvis engang imellem pille lidt ned, som er ved at se lidt trist ud), men den er så hyggelig... og ungerne elsker den...

Kommentarer

Populære opslag