Sommer på terassen


I sidste weekend tog vi i Bilka og fyldte bagagerummet med blomster.
Nu har de så stået i et hjørne i en uges tid, så det var på tide de kom i potter.

Jeg er bare ikke havemenneske. Længere er den ikke... Men krukker kan jeg. For det er sgu så enkelt... det er lidt noget gris, når jeg planter dem, men når det er gjort, så har jeg fornøjelsen af dem helt til efteråret. Og nu har jeg gjort mig den erfaring, at der er visse planter, som jeg bare ikke kan få til at gro (Flittig Hans bl.a.)
Men i år har jeg kastet mig ud i noget nyt... krydderurter... nu må vi se om de kan klare sig... Det er nemlig barske forhold de skal klare sig under. Min terrasse er skøn i fuld sol, men blæser det... ja, vi er jo i Vestjylland...

Men nu må vi se, om de kan klare sig...

Go' dag til jer derude

Kommentarer

dqpage sagde…
Herligt med krukker. :o)
og vil du gerne fylde dem med noget der kan overvintre, kan jeg anbefale skt.hansurt eller jordbærplanter ;o)
Unknown sagde…
Hmmm.. Jeg kunne godt tænke mig jordbær... Er der nogen sorter der er bedre end andre - i krukker selvfølgelig
ullaskovjensen sagde…
Hvis det skal være langtidsholdbart og robust, kan jeg anbefale hostaer. Masser af grønne blade, smukke. Og fine blomster.
Næsten ingen hektisk vandingssituation. Og så klarer de vinteren i fin stil :-)
Jeg har efterhånden haft mine en del år, da havemennesket strøg ud af mig til fordel for kronisk nervebetændelse :-/
Og krukkerne skulle jo bare håndteres en gang :-D

Populære opslag