Et juletræ af cykelslanger


Julia går jo i SFO... og det er en af de gode. De havde i forrige uge julehyggedag, hvor forældre var inviteret. På et af værkstederne kunne man lave juletræer af cykelslange og sådan et projekt kastede Julia og jeg os over...

Træets fod er en klump ler, som er pakket ind i sølvpapir og så er det et stykke stof rundt op. Træets stamme er en af de her træpinde man plejer at lave grillspyd på... Den er så stukket ned i leret, gennem sølvpapiret og bagefter monteres stoffet med lidt satinbånd.

Træets "blade"/"nåle" er lavet ved at klippe cykelslangen i pile med en takket saks... det tog lidt tid og min hånd var lidt øm bagefter, men Julia var super sej og trak alle bladene på pinden... også et hårdt stykke arbejde. Jeg ville ønske, jeg kunne lave en DIY, men jeg har ikke taget billeder af processen, så desværre...

Træet pynter nu min vinduskarm... der er ikke kommet meget julepynt op, men denne her skulle bare stilles, så den kunne sprede lidt stemning...

Kommentarer

Populære opslag