Min æggekage...


åh ja... jeg overvejede at kalde den en kokholmsk æggekage, men den er ikke særlig original, så jeg kan vist ikke tage æren for den...
Jeg vil dog sige, at det er en af de få gange, den virkelig er lykkedes for mig... uden at være enten brændt, tør eller halv rå...

Jeg prøvede en ny fremgangsmåde, som tog lidt længere tid (måske) men gav et perfekt resultat...

Jeg brugte en stor sauterpende med låg.
Jeg stegte først bacon. Jeg har puttet noget kyllingepølse i, men det kunne være så meget andet... Jeg tog så bacon og pølse af og lod det ligge på en tallerken med køkkenrulle... mindre fedt...
Så stegte jeg løg og hvidløg klare... frosne ærter kom i... så rød peber...

Sluk under blusset. Væltede kødet i igen... røre det lidt sammen...

Piskede 5 æg med lidt mælk, muskat, salt og peber... Æggemassen henover. Lige lidt ost på toppen...

i ovnen i 30 min ved 175 grader m låg på... 10 min uden låg v 200 grader... server... guf...

Kommentarer

Ellen Kathrine sagde…
Tak for opskriften- det skal vi have til aften :-)

Populære opslag