Strik dig glad - Brug dine rester

 Jeg har før strikket efter "strik dig glad" princippet og jeg har da også før lavet sjaler, men det her er mit første strik dig glad sjal...

Det er mega nemt at lave sådan et sjal, det kræver bare en masse rester og en rundpind på 80 cm

Det du gør er, at du finder de garner du vil bruge og de må gerne være meget forskellige... både i farve og kvalitet... Til det her sjal har jeg brugt Naturuld (pind 8) og Nuuk (pind 6) fra Hjertegarn, Lazio (pind 5) fra Kvickly og en masse rester i den spændvidde (pind 5-8). Jeg vil ikke anbefale at man bruger garn der er større tykkelsesforskel på end det... Jeg har brugt en pind 8 til mit projekt...

Jeg har slået ca. 263 masker op (det kommer ikke så nøje, bare det er et ulige antal) med koboltblå naturuld og strikket den første pind med det.
Frynserne får man ved at bryde garnet efter hver pind (jeg har lavet mine frynser ca 10 cm... igen... det kommer ikke så nøje)
Jeg har strikket ca. 5 p med forskellige garner, før jeg startede med at tage ind i hver side på hver 2. pind.
Jeg strikker 2 ret sammen 3 m fra kant på hver 2. pind
Når man har 7 m tilbage på pind, tager man stadig ind på hver 2. pind, men nu tager man ind over de tre midterste masker ved at tage 1 m løs af, 2 ret sammen og trække den løse maske over den sammenstrikkede.

Hvis man vil bruge et tyndere garn end jeg har brugt her, slår man "bare" flere masker op... hvad der svarer til en bredde på 160-200 cm (Det er ens højde der afgør, hvor langt sjalet bør være... jo højere man er, jo flere masker)

Indtil videre har jeg sat dette sjal til salg her...


Kommentarer

Unknown sagde…
hvor er dee skønt og en god ide:)
Unknown sagde…
Tak... er i gang med et til på en mindre pind... denne gang en stola...
Laila sagde…
Det er rigtig flot, en go ide :-)
Mette sagde…
Virkelig god ide! Har du mon hæftet enderne ?

Populære opslag