Julebogstaver i korssting / Christmas letters for cross stitch

Da jeg var barn, havde jeg sådan en broderet julekalender til at hænge på væggen. Den var nogen gang lidt under pres, hvis gaverne var for tunge til de små ringe de skulle hænge i og den var måske ikke mega praktisk...

When I was a child I had a embroided calendar that hang on the wall. Some times the presents this calendar should hold were quite heavy and the little rings that were holding the presents were a lot of stress - not very practical. 




 Der er brugt 2 forskellige røde og to forskellig grønne. Den gule streg langs kanten skal være guldtråd

 I have used 2 different kinds of red and 2 differnt kinds of green. The yellow line along the edges is supposed to be gold tread.



Derfor vil jeg ikke lave sådan en kalender til mine piger (og det var faktisk min mormor der havde lavet den, men min mor... nej...). Jeg vil lave en julesæk til dem hver i stedet - eller det vil sige Stof og stil har allerede lavet sækken, så jeg vil bare lave den personlig...

That is why I'm not gonna make such a calendar for my girls (actually it was my grandmother who made it but my mom... no...). In stead I'm gonna make them a christmas sack - more or less because I've bought the sack and now I just want to make it personal... 

Jeg skal nok vise jer billeder, når de er færdige, men et par bogstaver kan i få... og et billede af de materialer jeg købte i går i Herning sammen med Svigermor.

Jeg har lavet de to bogstaver jeg selv skal bruge (K og J) og så fyldte jeg bare papiret ud... men du kan da skrive Jul...
Jeg vil brodere  et bogstav på det hvide ikke-Permin og så kante det med bånd og så på sækken... måske kommer der mere bånd på sækken...


Kommentarer

Anonym sagde…
Glæder mig til at se dine julesække, har en gang lavet noget ligende. Måske skulle jeg også lave en ? du har mange dejlige ideer:-)
Nørkle Tøserne sagde…
Glæder mig til at se et billede af sækkene.
Sikke nogle fantastiske bogstaver. Har du selv været i gang med at tegne eller har du findet dem et eller andet sted? Kunne man bede om hele alfabetet? Har nemlig en ide til hvad jeg evt skulle lave, men har brug for flere bogstaver.

Populære opslag