Super nemme burgerboller

I aften skal vi have fiskeburgers.... det er blevet en af familiens favoritter og hidtil har vi købt burgerboller, men jeg vidste, jeg havde denne her opskrift, så i dag skulle det være... De ser super lækre ud, og hende jeg har fået opskriften af, garanterede for kvaliteten...

Når, men her er opskriften....

1 dl. varmt vand
25 g gær
4 dl. kærnemælk eller andet surmælksprodukt
½ tsk salt
600 g. protein hvedemel
1 æg til pensling
sesamfrø til pynt

Opløs gæren i vandet. Tilsæt resten af ingredienserne. Ælt dejen godt sammen. Lad den hæve i 1 time.
Del dejen i 10 stykker og form bollerne, husk at de skal være lidt flade. Lad dem hæve i 30 min.
Pensl med æg og drys sesamfrø på.

Bages i 15 min ved 175-200 grader (min ovn varmer hårdt, så 175 for mig)

Kommentarer

Populære opslag