Kage-konkurrencen på Sønderport

 I dag var den store kage-konkurrence i Julias SFO.

Der var 21 kager tilmeldt (men jeg tror kun 20 dukkede op, men I kan tælle efter, for jeg har lagt et billede op af hver kage...)

Denne her Edderkop-kage vakte stor begejstring... og den er bagt af en mor, som aldrig havde lavet sådan noget før åbenbart...

Kagen her skal forestille en hånd. Det er noget jello, som ifølge opskriften kunne komme i fryseren... men det kan det åbenbart ikke alligevel, for den var underligt slimet og ikke særlig indbydende... men dreng, som i samarbejde med sin havde lavet den, syntes det var vældig... 

Ja... Her er så mit bidrag... cupcakes med kaffe-choko frosting og nøddepynt...

Det hvide er kokos i store flager... Behøver jeg sige jeg ikke vandt konkurrencen?

Man kan sige, at i det mindste havde jeg ikke sat næsen op efter det, for kagerne er nogen jeg fandt i fryseren i går aftes... Jeg har så mange...

En fin mariehøne-kage, som viste sig at være en lækker chokoladelagkage i forklædning...


Trøffelkugler på pind... en dreng kommenterede at sådan nogen popcakes - er det ikke det de hedder? - lavede de derhjemme og de var meget større... hmmm...

Jeg syntes det er en sjov idé og sejt at børnene selv havde lavet det (behøver jeg sige, at mine unger slet ikke havde rørt mine cupcakes, før de spiste dem?)

En Bil-kage... måske en rundkørsel? en lille sjov kage... 

Se her var jeg imponeret. Det her er en 8 årig drengs værk.
Han har på egen hånd pyntet denne kage. Moderen har vist nok hjulpet med lagkagen indenunder, men ellers er det drengens eget værk... Det er sku flot

Jeg var ikke den eneste der havde cupcakes med, men de her er nok lidt mere børneagtige end mine... 

Det her er ret sjovt. Pigen som har lavet de her fortalte mig, hvad det var, før jeg selv kiggede ordentligt efter.

Det er en tigerroulade med lyserød frosting... helt simpelt...

Kanin-kagen bragte også megen lykke... En chokolade kage

Helt ærligt.. den her er blæret... "Mor det skal være en heste-kage" og så gik mor i gang... for sejt... hesten og pigen er lavet i nogen masse hun selv har lavet og ikke sugarpaste... Det er sku da blæret...

Alle småpigerne var henne og kigge og flere måtte bare røre...

Den fine kage med roserne, kan I huske den... Den her har broderen lavet... igen uden hjælp...

Hold da op nogen drenge...

Farvestrålende cupcakes med sprinkels... 

Et lagkage-tog... der er sku noget til alle niveauer... her behøver man jo ikke stå og slide foran ovnen, men kan købe lagkagebunde og bare gå i krig... 

En prinse-kage? eller en ridder-kage? Fin er den i hvert fald... 

Det her er en vulkan... super sjov...
Historien er den, at kagen gik i stykker og de havde ikke flere ingredienser til en ny kage, så...

Det er kreativitet...

En rød magurite-kage... det viste sig at være en lækker lagkage i forklædning... og det var en far, som havde "bagt" den... 

Og ja, dagens vinder... Overdrevet flot og professionelt udtryk, men hun er ikke bager... bare dygtig... og ikke nok med det... børnene havde været med til at lave den... hvem sagde overskudsmor? 

Rigtig fin hjerte-kage... 
 En ridderborg-kage... hvad siger I så?

Med små Lego figurer og playmobil heste... Det grønne i bunden er kokosmel hun har vendt i grøn frugtfarve, super idé...

Et chokoladetog? sjovt tog med flag fra stuerne på fritteren, som ligger i en gammel banegårdbygning og derfor har tog tema...

Vi var heldig, for flere af kagebagerne, incl. mig selv, gav efter konkurrencen kagen væk...

En rigtig sjov konkurrence, selvom jeg aldrig havde en chance for at vinde...

Kommentarer

Isa Petersen sagde…
Sjove kager. det er blevet ret meget et hit at lave kreative kager, måske man skulle prøve.

Populære opslag