Bedstemorfirkanter...

 Jeg har for noget tid siden skrevet om, at jeg trevlede en hel sweater op, fordi jeg ikke var tilfreds med resultatet...

Faktisk er den sweater jeg pillede op den 2. sweater jeg har strikket af garnet og ikke været tilfreds med... Jeg har dog en poncho jeg er ret glad for i det her blå uld, som jeg er ret glad for... og som helt sikkert skal bruges til vinter...

Når men, når man nu har så meget lækkert naturuld, så skal det jo bruges til et eller andet... ikke?

Og jeg har et eller andet med tæpper... dem får vi aldrig nok af... så nu er jeg gået i Bedstemorfirkanterne og vil lave et lækkert uldtæppe (måske jeg så kan få den i fred?)

Alle firkanterne skal have en hvid kant og den blå skal bruges i alle firkanterne - kombineret med en 3. farve.

I starten ville jeg kun have blå midte og grå i 2. omg. Men det blev simpelthen for kedeligt... så jeg har været forbi den lokale garndame og købe en lilla (den er lidt mørkere end beregnet og ligner mørkeblå på det her billede), en grøn og en orange.
Jeg syntes det er meget mørkt lige nu (og jeg købet kun et nøgle ad gangen, så får jeg ikke købt mig fattig og jeg brænder ikke inde med endnu mere garn...)

Jeg tror, jeg vil have en eller to markant lysere farver med... en lyseblå og måske en lys lilla...

Der skal ret mange firkanter til, men jeg hygger mig med dem, for Bedstemorfirkanter er så nemme (i hvert fald for mig), at jeg kan lave dem foran tv'et og det kan jeg godt li... 

Og på en hæklenål nr. 8 går det jo også der ud af... Der går noget garn til, men firkanterne er også ret store... ca. 12 x 12 vil jeg skyde på...


Kommentarer

Populære opslag