Andres svendeprøver... Rokoko




Der er rigtig mange (og tak for det) som har været inde og kigge på mit svendestykke... Derfor tænker jeg, at der måske er nogen, som vil finde disse kjoler interessante... de er nogen andres svendestykke (jeg her desværre ikke skrevet nogen steder, hvilken der er lavet af hvem)... Disse fire kjoler har en ting til fælles... de er alle kopier af rococo kjoler. Rigtig, rigtig fine kjoler. De er også en ½ str. 38 og derfor ca. 70 cm høje

Rococoen løb fra ca. 1730-1770. Perioden fik navn under revolutionstiden (Empire tiden omkring den franske revolution) og er muligvis opkaldt efter en dekoration af mulingeskaller, rocaille.

Hvis man vil læse mere om rococo, så kan jeg varmt anbefale "Klædedragtens kavalkade" som jeg også har skrevet om her.

Kommentarer

Unknown sagde…
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

Populære opslag